Baxter

Behoefteanalyse 
Werkplekstrategie

Uitdaging

Bij Baxter, ontwikkelaar van medische producten en therapieën en gevestigd in Eigenbrakel, wordt de impact van de COVID19 pandemie en de daarmee gepaard gaande stroomversnelling van hybride werken niet onderschat. Hierdoor werd hun gehuurde kantooroppervlakte niet optimaal benut. Samen met de naderende break in hun huurcontract zorgde dit ervoor dat Baxter zich heel wat vragen stelde.  

  • Werkplek behoeften: Wat zijn de werkelijke ruimtebehoeften rekening houdende met de bezettingsgraad op kantoor? 

  • Impact van telewerk: Welke invloed heeft het telewerkbeleid op de behoefte aan fysieke werkruimte? 

  • Huidige situatie: Voldoet de huidige locatie aan de huidige en toekomstige behoeften? 

  • Medewerkerstevredenheid: Hoe kunnen we de medewerkers optimaal begeleiden bij eventuele veranderingen in hun werkomgeving? 

  • War for talent: Welke impact heeft de kantooromgeving op de War for talent?  

Aanpak

Er wordt een doordachte werkplekstrategie ontwikkeld, gericht op flexibiliteit, efficiëntie en kostenbesparing. De aanpak richt zich op het optimaliseren van de beschikbare ruimte en het creëren van een inspirerende werkomgeving die aansluit bij de behoeften van medewerkers en de toekomst van het nieuwe werken (NWOW). 

Resultaat 

Bij Baxter hebben we een grondige behoefteanalyse uitgevoerd en een effectieve werkplekstrategie ontwikkeld, die inspeelt op de groeiende trend van hybride werken. Met minder medewerkers op kantoor en een aankomende break in het huurcontract, hebben we een flexibele en toekomstgerichte oplossing gecreëerd die perfect aansluit bij hun veranderende werkomgeving. 

Steven Albrecht

Creative Designer | Interior | Graphic Design | #CreativeRescues

http://www.creativerescues.be
Vorige
Vorige

Daimler Truck

Volgende
Volgende

Carconnex